http://www.natowatch.org/sites/default/fil...fg_drawdown.pdfThe Russian NDN route:
i) Route: Riga-Moscow-through Russia-Kazakhstan-Uzbekistan (Border at Termez)-into Afghanistan
ii) Distance:
a. By truck: Uzbekistan (Border at Termez)-Kabul: 538 km.
b. By rail: Riga-Termez: approximately 4,020 km
c. Total: 4,560 km
The Georgia Route (via Poti)
i) Route: Poti-Baku (Azerbaijan)-Aktau (Kazakhstan)-Uzbekistan (Border at Termez) into Afghanistan.
ii) Distance:
a. By truck: Poti-Baku-approximately. 800 km; Termez-Kabul-538 km
b. By rail: Aktau-Termez–1,689 km
c. By ferry: Baku-Aktau–402 km
d. Total–3429 km.
The Pakistan GLOC
Karachi-Torkham (Pakistan Border) = 1,762 km
Transit times: (average)
NDN Russia Route: 98 days
NDN Caucasus route: 122 days
PAKGLOC: 78 days
Cost:
On average, NDN costs are approximately double the costs of PAKGLOC. The average cost of transport of a 20-foot container through PAKGLOC is approximately USD 8,300 (2010).
ну, на русский путь им явно расчитывать не стоит, правда?
восемь тысяч триста долларов на контейнер до порта в Пакистане умножить на сто двадцать тысяч контейнеров...бешенные деньги.
Плюс внутри Афганистана. Плюс море.
P.S. Там кстати еще и бриты и немцы застряли. Придется им пешочком топать.
Это сообщение отредактировал tougi - 11.04.2014 - 20:34