// скрипт по управлению государством
class Country {
constructor(name) {
this.name = name;
this.economy = "stable";
this.politicalSituation = "peaceful";
this.publicHappiness = 50; // Измеряется от 0 до 100
}
// Метод для проведения выборов
holdElections() {
console.log(`In ${this.name}, elections don't change anything. The same party wins every time!`);
}
// Метод для улучшения экономики
improveEconomy() {
this.economy = "booming";
console.log(`Economy in ${this.name} is now booming! But only on paper.`);
}
// Метод для справления с политическими кризисами
handlePoliticalCrisis() {
this.politicalSituation = "slightly problematic";
console.log(`Political situation in ${this.name} is now slightly problematic, but don't worry, a new statement made by president will fix it.`);
}
// Метод для повышения счастья населения
increasePublicHappiness() {
this.publicHappiness += 20;
if (this.publicHappiness > 100) this.publicHappiness = 100;
console.log(`Public happiness in ${this.name} increased by promising future growth. Current happiness: ${this.publicHappiness}%`);
}
// Метод для улучшения международных отношений
improveInternationalRelations() {
console.log(`The leader of ${this.name} made nuclear threats again. International relations improved!`);
}
}
// Создаем наше государство
const myCountry = new Country("Utopia");
// Применяем методы
myCountry.holdElections();
myCountry.improveEconomy();
myCountry.handlePoliticalCrisis();
myCountry.increasePublicHappiness();
myCountry.improveInternationalRelations();
Это сообщение отредактировал lion9 - 30.03.2024 - 17:03